16.03.2020
Тема. Українська революція і боротьба за незалежність (1917 - 1921 рр.)
Завдання і короткий конспект
https://drive.google.com/file/d/11F-edkr5u2O362SWr8Av9mcPdjQ4Epcq/view?usp=sharing
Корисне відео за темою
https://www.youtube.com/watch?v=ETq59pinHGA
30.03.2020
Тема. Україна в часи радянської індустріалізації. Голодомор 1932-1933 рр.
Будівництво ДніпроГЕСу. Гребля Дніпровської гідроелектростанції (ДніпроГЕС). Її будівництво було завершено в 1932 р. Вона стала найбільшою в Європі
Завдання і короткий конспект
https://drive.google.com/file/d/1e3Vzsbk68Cxx_75R3UiKMLU4d2uEKc2Q/view?usp=sharing
Корисне відео за темою
Форсована індустріалізація та Голодомор 1932-1933 років.
https://www.youtube.com/watch?v=kfWX52mUdG0
Сталінська індустріалізація
https://www.youtube.com/watch?v=xiYfuBI_EtM
Голодний Дух - День пам'яті жертв Голодомору
https://www.youtube.com/watch?v=baHXUzq3VPM
ГОЛОДОМОР: спогади тих, хто вижив...
https://www.youtube.com/watch?v=BQp3tVvQHz4
Масові репресії.
https://www.youtube.com/watch?v=XkVfGxFZyj0
06.04.2020.
Тема. Україна в роки Другої світової війни
Завдання і короткий конспект.
https://drive.google.com/file/d/1eh0em67YBP-NhJxy7X-DU8N7xGIZQE12/view?usp=sharing
Ковпак Сидір Артемович - один із керівників українського комуністичного руху опору в роки Другої світової війни, командир Путивльського партизанського загону (пізніше — Сумського партизанського з'єднання, ще пізніше — Першої Української партизанської дивізії), двічі Герой Радянського Союзу (18 травня 1942 й 4 січня 1944), генерал-майор.
Рома́н Шухе́вич (псевдо: «Білий», «Дзвін», «Роман Лозовський», «Степан», «Чернець», «Чух», «Тур», «Тарас Чупринка»; 30 червня 1907, м. Львів — 5 березня 1950, с. Білогорща, нині у складі м. Львова) — український політичний і державний діяч, військовик. Член галицького крайового проводу Організації українських націоналістів. Командир з боку українців українського військового підрозділу «Нахтігаль» в складі іноземних легіонів Вермахту (1941–1942). Генерал-хорунжий, головнокомандувач Української повстанської армії, голова Секретаріату Української головної визвольної ради (1943–1950). Борець за незалежність України у ХХ сторіччі Романові Шухевичу посмертно присвоєно звання Герой України з удостоєнням ордена Держави.
Опрацювати самостійно § 16. пункти 1-2 с. 90 – 95. Дати письмові відповіді
на питання 1-5 с. 95 (коротко в зошит).
Радянські солдати в бою.
Німецькі солдати в бою.
Подвиги жінок під час війни. Радянські медсестри перев'язують й витягують поранених бійців з поля бою, під обстрілом противників.
Радянські жінки-снайпери.
T-34 - 85 (розм. тридцятьчетвірка) — радянський середній танк періоду Другої світової війни, випускався серійно з 1940, був основним танком Робі́тничо-Селя́нської Черво́ної Армії до першої половини 1944, коли на зміну йому прийшов танк модифікації Т-34-85. Наймасовіший середній танк Другої світової війни.
PzKpfw VI «Tiger I», «Тигр» — німецький важкий танк часів Другої світової війни, розроблений у 1941—1942 роках фірмою «Хеншель» під керівництвом Ервіна Адерса. У відомчій класифікації бронетехніки нацистської Німеччини також позначався, як «Sd Kfz 181». Вперше танки «Тигр I» взяли участь в бойових діях у вересні 1942 біля станції Мга під Ленінградом, а масовано почали застосовуватися з битви на Курській дузі, використовувалися Вермахтом і військами СС аж до закінчення Другої світової війни.
Корисне відео за темою
13.04.2020.
Тема. Розвиток України в другій половині XX ст. Здобуття Україною незалежності.
Президенти незалежної України
Опрацювати самостійно § 17. пункти 1-2 с. 96 – 101. Дати письмові відповіді
на питання 1-5 с. 101 (коротко в зошит).
Корисне відео за темою
https://www.youtube.com/watch?v=5Jv4G2WAhtE
27.04.2020.
Тема. Революція Гідності 2013—2014 рр. АТО.
Опрацювати самостійно § 18. с. 102 – 105. Дати письмові відповіді на питання 1-4 с. 105 (коротко в зошит).
Протест на Майдані НЕЗАЛЕЖНОСТІ.
Війна на Сході України. АТО.
04.05.2020.
Тема. Дослідники історії. Головні цілі пізнання минулого. Історія, історики, письменники та поети.
Опрацювати самостійно § 19. с. 108 – 111. Дати письмові відповіді на питання 1-3 с. 111 (коротко в зошит) і § 20 с. 112 – 116.
Тарас Григорович Шевченко.
Іван Якович Франко
Історичний факт (слово «факт» походить від латинського «зроблене»; «те, що відбулося») — реальна, невигадана історична подія в певному часі й певному місці; реальне явище, процес; те, що сталося, відбулося насправді.
Історична подія — сукупність пов’язаних між собою важливих фактів життя суспільства. Історичною подією може бути якась битва, укладення якоїсь угоди, утворення організації, партії тощо.
Історичне явище — фрагмент історичної реальності, який притаманний певному періоду і має типові характерні ознаки. Прикладами історичного явища є виникнення українського
козацтва, Українська революція тощо.
Історичний процес — послідовна тривала зміна явищ, яка має закономірний характер. Наприклад: розселення людей на території України, формування української нації, національно-визвольна боротьба українців за незалежність своєї держави тощо.
Підсумком роботи історика є історичне дослідження.
Він на основі історичних джерел досліджує історичні факти, а потім виявляє історичні події, явища, процеси, створює їхні образи.
Тема. Родинне дерево. Історія моєї родини — частина історії України.
Опрацювати самостійно с. 117 – 118. За бажанням скласти власне родинне дерево.
11.05.2020.
Тема. Праця і господарство: колись і сьогодні.
Господарство — діяльність, яка забезпечує потреби людини.
Праця — свідома цілеспрямована діяльність, докладання людиною розумових здібностей і фізичних зусиль для отримання корисних результатів у задоволенні своїх потреб.
Натуральне господарство — тип організації виробництва, за якого люди виробляють продукти для задоволення лише власних потреб.
Товарне виробництво — форма організації суспільного господарства, за якої продукти виробляють не для власного споживання, а для обміну або продажу.
Опрацювати самостійно § 21. с. 120 – 123. Дати письмові відповіді на питання 1-3 с. 123 (коротко в зошит).
Гроші - гривні в українських землях у різні часи.
Людство винайшло гроші — особливий товар, який вимірює вартість інших товарів. Речі, якими обмінюються або які продають, називаються товаром. Під час купівлі-продажу товарів виникають товарно-грошові відносини. Господарство, засноване на таких відносинах, називають ринковим.
14.05.2020.
Тема. Міста й села в минулому й зараз
Перехід людства до осілого способу життя призвів до
появи постійних поселень. Згодом серед поселень землеробів почали виділятися ті, де були зосереджені ремісники, представники влади, розташовані релігійні святині. Такий тип поселення називають містом.
За честь бути першим містом сперечалися Єрихон (розташований на території сучасного Ізраїлю) і Чатал-Гуюк (розташований на території сучасної Туреччини). Вони виникли приблизно 10 тисяч років тому.
Появу міського життя на території України деякі
історики пов’язують із часами трипільської культури.
Так, серед поселень трипільців, які дослідили археологи, виділяються кілька великих протоміст. Найбільше з них Майданецьке, що існувало приблизно 6 тисяч
років тому. На площі у 200 гектарів розміщувалося
близько 3 тисяч одно-, дво- і триповерхових будівель.
Імовірно, тут проживало до 15 тисяч осіб. Це було найбільше поселення в Європі тих часів.
Опрацювати самостійно § 22. с. 124 – 129. Дати усні відповіді на питання 1-8 с. 129.
Тема. Наука та освіта на українських землях.
Головною умовою для розвитку людства є передання знань і вмінь від попереднього покоління наступному.
Цей процес називають освітою. За Первісної доби знання
і вміння передавали переважно усно або власним прикладом. Після появи системи письма з’явилася можливість навчати значно більшу частину суспільства та надавати людям більш ґрунтовні знання.
Опрацювати самостійно § 23. с. 130 – 133. Дати усні відповіді на питання 1-4 с. 133.
Корисне відео за темою.
Наука та освіта. Школи й університети на українських теренах (5 клас)
https://www.youtube.com/watch?v=OrBZ8yMKGm0
Тема. Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепер.
Дозвілля — це сукупність занять у вільний час, які дають змогу людині отримати задоволення й відновити сили для подальшої праці.
До дозвілля належать такі види занять, як читання,
перегляд телепередач, відвідування кінотеатрів, театрів,
концертів, спілкування з друзями, заняття спортом, розваги, прогулянки, ігри тощо.
Дозвілля має глибоке історичне коріння, яке сягає
часів Первісного суспільства. Так, повернення мисливців
зі здобиччю одноплемінники сприймали як велике свято.
У всі часи свято протиставляли будням. Свято — це вільний час, а обряд, який його супроводжував, — спосіб
виконання урочистих дій.
Опрацювати самостійно § 24. с. 134 – 137.
Корисне відео за темою.
Дозвілля, турбота про здоров’я колись і тепер.
https://www.youtube.com/watch?v=k4Pr4BvhnyQ
18.05.2020.
Тема. Підсумкова контрольна робота з історії України за II семестр.
Початковий рівень (3 б)
1. Фортеця - це:
А башта при
церквах
Б торговельна споруда
В велика укріплена споруда, що має оборонне значення
Г висока
оборонна вежа
2.
Як називається тип господарства, за якого продукти праці виробляються для
продажу, для задоволення суспільних потреб, які визначаються ринком?
А відтворювальне
Б натуральне
В привласнювальне
Г товарне
3.
Автор «Повість минулих літ»
А Самійло Величко
Б Нестор Літописець
В Дмитро Яворницький
Г Михайло Грушевський
Середній рівень (3 б)
4. Дай визначення таким поняттям:
Університет________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Дозвілля___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Завершіть речення.
А)
Де була найбільша книгозбірня (бібліотека) за часів Ярослава
Мудрого? ______________________________________________________________________
Б) Коли, хто і де
започаткував книгодрукування в Україні? ______________________________________________________________________
6. Назвіть чотири історичні
пам’ятки архітектури України.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Достатній рівень (3 б.)
7. Розв’яжіть хронологічну задачу.
Згідно з легендою, Рим було засновано в 753 р. до н.е. Коли йому
виповнилося 1500 років?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Про кого з князів іде мова в
документі?
______________________________________________________________________
9. Впізнай діяча. Запиши кілька
відомих тобі фактів про нього.
__________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Високий рівень (3 б)
10. Поміркуйте, під впливом яких
занять людини виникли образи іграшок. Що спільного і чим різняться іграшки
минулого і сучасності? Як ви думаєте, чому?
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ми в книжці ненайшли таких сторінок.
ВідповістиВидалитиВибачте, сталася помилка,я сторінки виправив.
ВідповістиВидалити