Сторінки

Основи здоров'я 6 клас







02.04.2020.
Тема. ЯК ВЛАДНАТИ КОНФЛІКТ

 Конфлікти невід’ємна частина людських стосунків. Вони виникають через те, що кожна людина є неповторною особистістю і має власні погляди та інтереси.
Якщо конфлікти виникають через розбіжності у смаках чи поглядах людей, їх слід розв’язувати на основі толерантності.
У більшості випадків конфлікти краще розв’язувати шляхом переговорів.
Упевнений стиль поведінки допомагає уникати конфліктів і конструктивно розв’язувати їх.


 Породжують конфлікт і роблять його некерованим конфліктогени. Вони посилюють емоційне напруження, ображають, породжують бажання захиститися.
Конфліктогени — це слова або дії, які провокують чи розпалюють конфлікт. Прикладами конфліктогенів є образи, зневажливе ставлення, висміювання, вихваляння, категоричні судження, повчання, нечесність, нещирість, порушення правил етикету (не вітатися, ігнорувати чиюсь присутність, перебивати), деякі узагальнення: «ти ніколи», «ти завжди», «я нізащо», «це безнадійно».


 Найбільша небезпека полягає в тому, що конфліктоген провокує у відповідь новий конфліктоген, а той у свою чергу — ще один, і так далі. Кожен наступний конфліктоген діє сильніше за попередній.


 Шість кроків розв ’язання конфліктів






Опрацювати самостійно § 24. с. 135-140. Письмово напишіть який із способів розв'язання конфлікту є для Вас найкращим.
  
Корисне відео за темою.
5 способів вирішення конфліктів


https://www.youtube.com/watch?v=-Ev3grNNHKo




09.04.2020. 

Тема. СТОСУНКИ МІЖ ОДНОЛІТКАМИ. ПІДЛІТКОВІ КОМПАНІЇ.



 Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров’я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.


 


 

Бажання мати друзів і компанію — природна потреба підлітків. Деякі компанії є недружними і навіть небезпечними. У підлітковій компанії ти можеш зіткнутися з проявами агресії та насилля. Тому важливо навчитися протидіяти агресії і припиняти насилля.

 Опрацювати самостійно § 25. с. 141-144.

 Корисне відео за темою.
 Корисні підказки. Дружба
 https://www.youtube.com/watch?v=au6zMAyHHmc 

Корисні підказки. Який друг справжній?
https://www.youtube.com/watch?v=TAbmgJYI8pE





16.04.2020.
Тема. Протидія агресії та насиллю в підлітковому середовищі.









Корисне відео за темою.

Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі

https://www.youtube.com/watch?v=YVH1vDC72jw






23.04.2020.

Тема. Узагальнення з теми "Соціальне благополуччя".
Виконайте у зошитах.
Кожне завдання 1 бал.


1.    Тривалі стреси:
а) корисні для організму людини;
б) виснажують організм, знижують його захисні сили;
в) потрібні для організму людини;
г) приносять користь організму людини.
2.    Чи впливає спілкування на здоров'я?
а) Не впливає;
б) впливає тільки позитивно;
в) впливає тільки негативно;
г) часом впливає позитивно, часом — негативно.
3.    Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою:
а) слів;
б) міміки, жестів, рухів тіла;
в) речень;
г) віршів.
4.    Які стосунки не притаманні безпечній компанії?
а) У компанії всі ставляться одне до одного доброзичливо;
б) у компанії вживають алкоголь, лаються, втягують вас до бійок;
в) у компанії вам допомагають навчатися;
              г) члени групи ведуть здоровий спосіб життя.
5.    Відзначте, що не є характерним для дружної сім'ї:
а) спільний відпочинок;
б) уміння радіти за інших членів сім'ї;
в) сварки та скандали;
г) уміння підтримувати одне одного.
6.    Що слід робити, аби сім'я жила без сварок?
а) Кожний має думати тільки про себе;
б) кожний має перекладати свої справи на інших членів сім'ї;
в) члени сім'ї мають розуміти одне одного й допомагати одне одному;
г) члени сім'ї мають приховувати одне від одного свої почуття.
7.    На вулиці підліток викинув на землю обгортку з-під чіпсів. Перехожий зробив йому зауваження. Підліток у відповідь почав грубити. Який виник конфлікт?
а) Конфлікт цілей;
б) конфлікт норм поведінки;
в) конфлікт смаків;
г) конфлікт ідей.
8.    Що не належить до способів спілкування?
а) Жести;
б) кашель;
в) слова;
г) міміка.
9.    Відзначте приклад негативного спілкування:
а) Кирило допоміг братові полагодити велосипед;
б) Рома забрав у сусідки по парті щоденник і заховав його;
в) Оля відвідала хвору подругу;
г) Денис допоміг Оленці прибрати в класі.
10.  Невербальне спілкування — це спілкування за допомогою:
а) англійської мови;
б) української мови;
в) російської мови;
г) міміки, жестів, рухів тіла.
11.  Оберіть приклад міжособистісного спілкування:
а) директор обговорює з учителями на педраді підсумки олім­піади з біології;
б) група чергових по школі з'ясовує, хто де чергуватиме;
в) Марійка написала вірші й показала їх близькій подрузі Зіні;
г) волейбольна команда визначає, хто в цій грі буде запасним гравцем.
12.  Оберіть приклад ділового спілкування.
а) однокласники обговорюють, як підготувати стінгазету й хто що робитиме для цього;
б) Михайло обговорює з татом шахову партію;
в) Світлана розповідає подрузі, як вона відпочивала на морі;
        г) Ігор радить своєму приятелю подивитися детектив, який йому сподобався.









30.04.2020.

Тема. БЕЗПЕКА ТВОГО ДОМУ. Правила користування електричними і газовими приладами, водогоном і хімічними засобами. Пожежна безпека твого дому. Як поводитися під час пожежі.



 Безпека оселі передусім залежить від її мешканців.
Порушення правил користування електричними приладами призводить до ураження електричним струмом або до пожежі. Витікання газу може спричинити вибух або отруєння.










У твоєму віці вчитись користуватися водогоном, електричними та газовими приладами можна тільки під наглядом дорослих.



Перед тим як користуватися препаратами побутової хімії, уважно прочитай інструкцію і застереження. Намагайся уникати контактів з препаратами четвертої групи.





 У кожному домі є чимало хімічних речовин, що використовуються в побуті. За ступенем безпеки всі препарати побутової хімії поділяють на чотири групи.
Перша група — речовини, які не є небезпечними: різні порошки та пасти для чищення, шампуні, чорнило, акварельні фарби. Однак безпечність цих речовин відносна. Потрапивши всередину організму, вони спричиняють отруєння.
Друга група — речовини, які при попаданні на шкіру чи в очі спричиняють подразнення або опіки. Це дезінфікувальні та відбілю- вальні засоби, а також засоби для чищення каналізаційних труб, оцтова есенція тощо. На їх упаковках є застереження: «Уникати попадання на шкіру та в очі!» Для роботи з ними треба надягати захисні рукавички, халат і окуляри.

 Третя група — вогненебезпечні речовини: аерозолі, засоби, що містять бензин, гас, ацетон. На їх упаковках завжди є попередження: «Вогненебезпечно!», «Не розпилювати поблизу відкритого вогню!», «Не палити; провітрювати приміщення під час роботи!».
Четверта група — речовини, які спричиняють тяжке отруєння. Це передусім отрути для гризунів і комах, деякі види клеїв і засобів для виведення плям. Про небезпеку попереджують написи: «Отрута! Використовувати у приміщенні, що добре вентилюється», «Увага! Без розчинення водою небезпечно для життя».


Пожежа — неконтрольований процес горіння, який загрожує життю людей, заподіює матеріальні збитки. Розрізняють три стадії пожежі: початкову, основну і стадію закінчення.
На початковій стадії пожежу можна загасити, якщо діяти швидко і правильно. Вогнегасник — найефективніший засіб пожежогасіння.
Опинившись у зоні пожежі, треба захищати органи дихання і постаратися якнайшвидше вибратися з неї.




Умовами виникнення горіння є: наявність кисню, джерела запалювання та горючих матеріалів.
Пожежну службу було створено понад два століття тому. Відтоді хоробрі пожежники врятували чимало людських життів і майна.


Найпоширенішими причинами пожеж є: тютюнопаління (особливо в нетверезому стані), порушення правил експлуатації електричних і газових приладів, необережне поводження з вогнем та розряди блискавки.





Щоб запобігти виникненню пожежі, треба дбати про пожежну безпеку помешкання. У кожному будинку має бути план евакуації.



Опрацювати самостійно § 26 - 28. с. 146-161.

Письмово дати відповіді на питання:

1. Чому не можна забивати цвяхи поблизу електричних розеток?
2. Чому не слід користуватись електроприладами під час купання у ванні?
3. Чому перед заміною перегорілої електролампи треба обов’язково вимкнути освітлювальний прилад з розетки або вимкнути електрику на щитку?
4. Чи є електроприлади, які не треба вимикати, йдучи з дому?

5. Чому над паливними складами та автозаправними станціями встановлюють кілька громовідводів на окремих щоглах?
6. Особливо небезпечно кидати недопалки в пластмасове відро для сміття. Як ви вважаєте, чому?








07.05.2020.

Тема. ПІДПРИЄМСТВА У ТВОЄМУ НАСЕЛЕНОМУ ПУНКТІ.


Промислові підприємства є в багатьох населених пунктах. В одних — невеликі заводи, в інших — промислові гіганти. Деякі з них цілком безпечні для довкілля. Інші (і це не обов’язково гіганти) можуть бути небезпечним.










































Якщо ти проживаєш поблизу промислового об’єкта:
• Не відчиняй вікон для провітрювання, коли вітер дме з боку підприємства.
• Дотримуйся чистоти: щодня мийся і витирай ноги перед тим, як заходиш у приміщення.
• Не купайся у водоймах, розташованих поблизу промислових об’єктів.






 Про те, що на промисловому підприємстві сталася аварія, місцеве населення обов’язково повинно бути попереджене одним або кількома способами:
• сиреною цивільної оборони;
• гудком на підприємстві;
• повідомленням по радіо та місцевих каналах телебачення;
• через працівників ЖЕКу або дільничного міліціонера.
Відблиски пожежі або велика кількість пожежних машин мають насторожити навіть тоді, коли не надходять жодні повідомлення.
Про викид у навколишнє середовище шкідливих для здоров’я чи отруйних речовин свідчить поява у повітрі незвичних запахів, випадання незвичайного за кольором пилу, раптове пожовтіння рослин або загибель дрібних тварин (комарів, мух, мишей, птахів, риби у водоймах). Здогад, що на підприємстві не все гаразд, має виникнути, якщо у твоєму населеному пункті люди раптом почали хворіти на якусь незвичайну хворобу.








 Як діяти під час аварії на підприємстві

 1. Щільно зачини всі вікна і двері. Щілини та вентиляційні отвори заткни ганчір’ям, поролоном, заклей папером.
2. Зроби вдома запас питної води, поки не припинили водопостачання: заповни нею пластикові пляшки, відра, ванну.
3. Харчуйся консервами, які є вдома.
4. Не виходь із дому, навіть до сусідів.
5. Не ховайся у підвалі чи погребі. їх можуть заповнити отруйні гази.
6. На вхідних дверях міцно прикріпи повідомлення, що у квартирі хтось є, або сповісти телефоном рятувальні служби про місце свого перебування.
7. Чекай на допомогу.


Опрацювати самостійно § 29. с. 162-167.

Навчальний фільм про правила евакуації під час виникнення надзвичайних ситуацій

https://www.youtube.com/watch?v=p7ZsxPRalHc








14.05.2020.

Тема.ТИ - ВЕЛОСИПЕДИСТ.





 Будова велосипеду


Велосипед — легкий, маневрений, відносно дешевий та екологічний вид транспорту.
Найкраще купувати велосипед у магазині. Обирай той, що підходить тобі за розміром та оснащений усіма необхідними елементами (гальмами, світловідбивачами тощо).
Велосипедисту необхідно розвивати увагу і мати швидку реакцію.
Дітям до 14 років їздити на велосипедах дорогою заборонено.





Крадіжки велосипедів — поширений злочин. Не дозволяй кататися на своєму велосипеді незнайомим або малознайомим людям.
Залишаючи велосипед без нагляду, прикріші його до дерева або огорожі спеціальним замком.





Велосипедист є водієм транспортного засобу.
Кожні шість годин у світі трапляється ДТП за участю велосипедиста.
Велосипед — нестійкий транспорт і тому має обмежені можливості для перевезення пасажирів та вантажу.
Перед виконанням повороту треба за 50 м подати сигнал рукою.
Повертати ліворуч і розвертатися на велосипеді заборонено. Щоб виконати ці маневри, велосипедист повинен зійти з велосипеда, перетнути дорогу як пішохід в установленому для цього місці, а відтак продовжити рух.








Опрацювати самостійно § 30 - 31. с. 168-179.












Немає коментарів:

Дописати коментар